Zanim poznasz odpowiedź na pytanie dropshipping jak dostarczyć paragon do klienta, warto dowiedzieć się więcej o samej księgowości dedykowanej pod biznes z wykorzystaniem dropshippingu. Niestety nieprzemyślane decyzje doprowadzą bardzo szybko Twój budżet do zera, ponieważ dropshipping księgowość może okazać się bardzo droga.

Dropshipping księgowość – na co zwrócić uwagę?

Biuro rachunkowe dropshipping rozlicza się od każdej faktury, jaką do nich zaniesiesz. Koszt jednego takiego dokumentu to średnio 2-8 zł netto. Wszystko oczywiście zależy od lokalizacji oraz ustalonych warunków współpracy. Osobiście udało mi się wynegocjować stawkę 2 zł netto w biurze rachunkowym w Krakowie, ale u mnie średnia miesięczna ilość faktur wynosiła 1000 sztuk więc miałem duże pole do negocjacji.

Dropshipping może (ale nie musi) wygenerować sporą ilość faktur za zakupy towarów handlowych. Wszystko zależy od tego, na jakiej zasadzie hurtownia dropshipping wystawia faktury.

Wyróżniamy kilka modeli:

  • 1 zamówienie = 1 fv (opcja najmniej korzystna)
  • 1 fv zbiorcza dla zamówień z całego dnia
  • 1 fv zbiorcza dla zamówień z całego tygodnia
  • 1 fv zbiorcza dla zamówień z dwóch tygodni
  • 1 fv zbiorcza dla zamówień z całego miesiąca (opcja najlepsza)

dropshipping księgowość

Z większością można dogadać się na faktury zbiorcze i to nam pozwoli mocno ograniczyć liczbę faktur. Jednak w moim przypadku moja najlepsza hurtownia dropshipping wystawia faktury w modelu 1 zamówienie = 1 faktura. Średnio w miesiącu generuje u nich 200-300 zamówień, co od jednej hurtowni już mi daje 200-300 dokumentów dla księgowej, a gdzie reszta… Dlatego bardzo ważne, już przy wyborze hurtowni, z którą nawiążemy współpracę jest to, w jakim modelu wystawia faktury. Pozwoli nam to ograniczyć dodatkowe koszty.

Na szczęście zupełnie inaczej liczone są faktury sprzedażowe, które wystawiasz Ty. Załóżmy, że w ciągu miesiąca wygenerowałeś 1000 transakcji, co się równa 1000 faktur sprzedażowych. Na koniec miesiąca, generujesz plik JPK, który wysyłasz do biura rachunkowego dropshipping a oni zaciągają wszystkie fv jednym kliknięciem. Płacisz jak za 1 dokument!

Biuro rachunkowe dropshipping – jakiego szukać?

Model biznesowy jaki omawiam w Strategii Sprzedaży zakłada przede wszystkim (przynajmniej na początku) rozwój biznesu po godzinach pracy na etacie, co gwarantuje nam bezpieczeństwo płynności finansowej. Biuro rachunkowe dropshipping powinno spełniać następujące wymagania dopasowane do Twoich potrzeb:

  • Ubezpieczenie OC biura rachunkowego: jest to ubezpieczenie w przypadku błędu popełnionego przez biuro rachunkowe. Bardzo ważna rzecz, ponieważ w przypadku otrzymania kary finansowej wynikającej z błędu księgowego, biuro pokryje straty finansowe.
  • Dyspozycyjność: swoją działalnością zajmować się będziesz zazwyczaj po godzinie 16:00, dlatego od razu odrzuć biura, które pracują tylko do tej godziny. Czasem sytuacja wymaga natychmiastowego działania, więc pilny kontakt nawet późnym wieczorem będzie sporym atutem takiego biura rachunkowego. Warto o to dopytać podczas rozmów z biurem rachunkowym.
  • Integracja z Twoim systemem sprzedażowym: ustal zaraz na początku, czy Twój system sprzedażowy można zintegrować z programem, z którego korzysta biuro rachunkowe dropshipping. Przede wszystkim chodzi o plik JPK, który generujesz i przekazujesz do księgowości. Na początku współpracy miałem niestety z tym problemy i trzeba było zlecić napisanie dodatkowej wtyczki, która połączyła oba systemy i pozwoliła na prawidłowy import i export plików. To niestety wiąże się z dodatkowymi kosztami, których można było uniknąć.

biuro rachunkowe dropshipping

Dropshipping księgowość – jaki koszt?

Jak pisałem wyżej, tak naprawdę wszystko zależy od tego w jaki sposób hurtownia dropshipping z którą chcemy współpracować wystawia faktury. Pamiętaj jednak, że współpracę powinniśmy nawiązać z kilkoma hurtowniami, tym samym zwiększając nasz dostępny asortyment i atrakcyjność oferty. Musisz więc myśleć w dalszej perspektywie nad ilością faktur, które możesz wygenerować. Zobacz na poniższych przykładach jaka jest różnica w cenie, kiedy niewłaściwie dobierzemy hurtownie.

Najkorzystniejszy scenariusz, tj. 1 fv zbiorcza dla zamówień z całego miesiąca

Przy założeniu współpracy z 3 hurtowniami, mamy 3 faktury zbiorcze na zakup towarów. Do tego kilka faktur kosztowych, faktury korygujące i plik JPK. Biuro rachunkowe policzy Cię także za przygotowanie dokumentów do ZUS i Urzędu Skarbowego. Łączna ilość dokumentów nie powinna przekroczyć 20 szt. Koszt księgowości: od 150 zł netto.

 

 

Najdroższy scenariusz, tj. 1 zamówienie = 1 fv

Wszystko oczywiście zależy od tego ile zamówień miesięcznie uda ci się wygenerować. Załóżmy średnio 500, co daje nam 500 faktur na zakup towaru. Ilość faktur kosztowych, korygujących i plik JPK powinny być w ilości zbliżonej do powyższego scenariusza. Łączna ilość dokumentów to średnio 520 szt. Koszt księgowości: od 1 500 zł netto.

Dropshipping jak dostarczyć paragon do klienta?

Tutaj dobra wiadomość, ponieważ mój plan na Twój biznes polega na sprzedaży przez internet. Wystarczy więc spełnić kilka warunków i jesteśmy zwolnieni z posiadania kasy fiskalnej, która byłaby dla nas dodatkowym kosztem. W tej sytuacji do każdego zakupu generujesz fakturę elektroniczną, którą Twój system sprzedażowy wysyła do Twojego klienta na adres e-mail.

Hurtownia dropshipping natomiast po zrealizowaniu zamówienia, fakturę wystawia Tobie a do paczki dla klienta nie dołącza żadnych dokumentów. Teraz już znasz odpowiedź na pytanie dropshipping jak dostarczyć paragon.

dropshipping jak dostarczyć paragon

Jak korzystać ze zwolnienia z kasy fiskalnej?

  • sprzedaż bezgotówkowa: klient płaci nam za towar za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej a z ewidencji możemy powiązać jego wpłatę z danymi z zamówienia. NIE MOŻEMY PRZYJĄĆ GOTÓWKI OD KLIENTA!
  • fakturę w formie elektronicznej wysyłamy klientowi na e-mail

Podczas doboru asortymentu, który zamierzamy sprzedawać, należy wziąć pod uwagę poniższą listę produktów i usług, które nie są zwolnione z kasy fiskalnej.

UWAGA! Zwolnieniu z kasy fiskalnej NIE PODLEGAJĄ (dane na rok 2022) dostawy:

  • gazu płynnego,
  • części do silników (PKWiU 28.11.4) oraz silników spalinowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych do napędu pojazdów (PKWiU 29.10.1),
  • nadwozi do pojazdów silnikowych (PKWiU 29.20.1),
  • przyczep i naczep; kontenerów (PKWiU 29.20.2) oraz części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (PKWiU 29.20.30.0),
  • części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (z wyłączeniem motocykli), gdzie indziej niesklasyfikowanych, (PKWiU 29.32.30.0)
  • silników spalinowych tłokowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych w motocyklach (PKWiU 30.91.3),
  • sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten (PKWiU ex 26 i ex 27.90),
  • sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),
  • wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą”,
    zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,
  • wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU,
  • wyrobów tytoniowych (PKWiU 12.00), napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i
  • napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, bez względu na symbol PKWiU, z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
  • perfum i wód toaletowych (PKWiU 20.42.11.0), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów;

Dodatkowo w skład usług, które nie są zwolnione z kasy fiskalnej, wchodzą:

  • przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,
  • przewozu osób oraz ich bagażu podręcznego taksówkami,
  • naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów (w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania),
  • w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
  • w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
  • w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,
  • prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,
  • doradztwa podatkowego,
  • związanych z wyżywieniem (PKWiU 56), wyłącznie:
    – świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz
    – usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
  • fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,
  • kulturalnych i rozrywkowych – wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,
  • związanych z rozrywką i rekreacją – wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne.